Dört silindirli Cayman’a daha fazla güç

Porsche’nin ortadan motorlu coupe’si revize edildi, isim değiştirdi ve 718 Boxster’daki dört silindirli motorla karşımıza çıktı. Yeni Cayman sonbaharda satışta olacak.

 

Geçtiğimiz günlerde tanıtılan 718 Boxster’dan sonra, Porsche bu otomobilin mekanik açıdan kardeşi olan sabit tavanlı versiyonu 718 Cayman ile karşımıza çıktı. Beijing Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkan iki kişilik coupe, kardeşi 718 Boxster için yapılan orta yaş dopinglerinin tamamından faydalanıyor ki buna daha önceki altı silindirli atmosferik motorun yerini alan ve büyük tartışmalar yaratan yeni 2.0 litrelik boxer motor da dahil. İngiltere’de Eylül ayıyla birlikte satışa sunulacak olan otomobilin 300 bg gücündeki 718 Cayman versiyonu 39.878 sterlinden, 350 bg gücündeki 2.5 litrelik 718 Cayman S versiyonu ise 48.834 sterlinden pazara giriş yapacak. Bu veriler daha önceki Cayman ve Cayman S’e kıyasla sırasıyla 184 sterlin fazla ve 51 sterlin eksik kalıyor. Bu arada coupe gövdeli Cayman tarihi boyunca ilk kez üstü açık kardeşinden daha ucuza satılacak zira 718 Boxster’ın başlangıç fiyatı 41.739 sterlin. 718 Boxster için yapılan görsel değişimlerin büyük bir kısmı Cayman’a da uygulanmış.

Porsche 718 Cayman Photo: James Lipman / jameslipman.com

Revize edilen ön tampon, daha büyük hava girişleri, daha sıkı tasarımsal bütünlük ve yeni sinyal tasarımı bu noktada dikkat çekiyor. Çamurluklarda yer alan hava girişleri büyütülmüş ve bu açıklıklardan alınan hava motorun daha verimli soğutulması için kanalize edilmiş. Ayrıca 718 Cayman’daki kapı eşiklerinin biraz daha çıkıntılı olduğunu fark etmişsinizdir. Arka tarafa geçtiğinizde yepyeni bir far tasarımı, yere paralel uzanan ve Porsche vurgusu yapan bir tasarım çizgisi, yeni tampon, geliştirilmiş difüzör ve yeni egzozlar dikkat çekiyor. 718 Cayman ile 718 Cayman S’i egzoz çıkışlarından ayırt edebilirsiniz çünkü daha güçlü olan versiyonda iki adet yuvarlak çıkış, başlangıç versiyonunda ise merkezi bir trapezoid çıkış yer alıyor. İç mekanın en önemli detayları yenilenen konsol tasarımı, 918 Spyder’ı anımsatan direksiyon ve Porsche Communication Management sistemi. Genç kullanıcılar için geliştirilen connectivity teknolojileri sayesinde 718’de Apple CarPlay ve Porsche Car Connect sistemleri kullanılabiliyor.718 Cayman ailesinin kalbinde, yakın zaman önce tanıtılan 718 Boxster’ler için geliştirilen dört silindirli boxer makineler yer alıyor. 2.0 litre hacmindeki dört silindirli giriş seviyesi motoru 718 Cayman için 300 bg güç, 1950 d/d – 4500d/d aralığında 380 Nm tork üretiyor. Bu veriler, daha önce kullanılan 2.7 litre hacmindeki altı silindirli boxer motora kıyasla 30 bg güç, 90 Nm tork artışı anlamına geliyor. 718 Cayman S’te kullanılan 2.5 litrelik motorun değişken pervaneli turbosu sayesinde güç değeri 350 bg’ye, tork değeri ise 420 Nm’ye yükseliyor. Daha önceki 3.4 litrelik altı silindirli boxer motor az önceki verilerden 30 bg ve 50 Nm geride kalıyordu. Şanzımanla ilgili durum değişmiş değil: Halen altı ileri manuel üniteyi veya yedi ileri çift kavramalı PDK üniteyi seçmeniz gerekiyor.

Porsche 718 Cayman Photo: James Lipman / jameslipman.com

 

Opsiyonel olarak sunulan PDK şanzıman ve Sport Chrono paketiyle donatıldığında, 718 Cayman’ın 0-100 hızlanmasını 4.7 saniyede tamamladıktan sonra 273 km/s’ye kadar ilerlediği belirtiliyor. Mevcut modele kıyasla 0.7 saniye ve 10 km/s iyileşme ise turbonun nimetlerinden sadece biri. 718 Cayman S ise 0-100 hızlanması için 4.2 saniyeye ihtiyaç duyuyor ve 285 km/s’ye kadar süratlenebiliyor. Bu veriler atmosferik motorlu güncel S’ten 0.5 saniye ve 3 km/s daha başarılı. Her iki model de yaşanan performans artışından dolayı frenlerin geliştirilmesi kaçınılmaz hale gelmiş. 718’in ön diskleri 330 mm, arka diskleri ise 299 mm çapında ki 718 Cayman S’te dört pistonlu kaliperler yer alıyor. Daha sert yaylar, revize edilmiş amortisörler, kalınlaştırılmış burulma önleyici barlar, daha geniş lastikler ve daha direkt çalışan direksiyon sistemi ise şasi için yapılan güncellemelerin en önemlileri. Ayrıca bu değişimlerin yol tutuşa çok önemli katkılar sağladığı belirtiliyor. Porsche Active Suspension Management sistemi şasi konusunda hassas olan kullanıcılar için opsiyonel olarak sunuluyor. 718 Cayman’da gövde yüksekliğini 10 mm azaltan bu sistem, aynı işlemi 718 Cayman S’te 20 mm ile yapıyor. Ayrıca söz konusu opsiyonun tercih edilmesi halinde süspansiyonlar daha sert bir ayarla geliyor. Sport Chrono Paketi seçildiğinde, direksiyonun üzerine eklenen bir kumanda üzerinden Normal, Sport, Sport Plus ve Individual modlarından birini seçmek mümkün hale geliyor.

YAZI: GREG KABLE

 

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir