BMW X7 yüzünü gösterdi

Bavyeralı otomobil üreticisinin SUV ürün gamındaki amiral gemisi modeli olmaya hazırlanan yeni BMW X7, düzenlenen organizasyonla tanıtıldı.

BMW’nin şimdiye dek ürettiği en büyük otomobil olacak X7’nin, firmanın lüks segmentteki atağının bir öncüsü olacağı belirtildi. 5151 mm uzunluğa sahip olacak SUV’nin genişliği 2000 mm, yüksekliği ise 1805 mm olarak açıklandı. Aks aralığı 3105 mm olacak BMW X7’nin geniş ve ferah bir iç mekan sunacağı iddia ediliyor. Üç koltuklu düzenin standart olacağı otomobil, yedi kişilik yolculuklara izin verebilecek. Ayrıca üçüncü sıradaki yolcular için de kolçak, bardaklık ve USB girişleri gibi konfor ekipmanlarının bulunacağı belirtildi. Opsiyonel olarak 6 kişilik bir yapıyla da satın alınabilecek otomobil, bu düzende ikinci sırasında iki adet koltuk bulunduracak.

Ön kısmındaki “böbrek ızgara” tasarımına sahip hava girişleriyle dikkat çeken BMW X7, LED farları standart halde sunacak. 600 metreye kadar huzme aralığına sahip olan BMW Laserlight far sistemiyse opsiyon listesinde bulunuyor. Vernasca deri kaplama, dört bölgeli otomatik klima kontrolü, üç parçalı panaromik cam tavan ve ambiyans aydınlatmaları büyük SUV’nin standartlar listesinde. Beş bölgeli otomatik klima kontrolü, özel esanslı ortam iklimlendirme, panorama cam tavan, Bowers & Wilkins Diamond Surround ses sistemi ve arka koltuk eğlence sistemi gibi ekipmanlar ise opsiyon listesinde.

Design, Pure ve Excellence donanım seviyeleriyle satın alınabilecek BMW X7, M Sport ve BMW Individual seçenekleriyle iç ve dış tasarımını kişiselleştirmeye de izin verecek. Otomobilde yer alan BMW Live Cockpit Professional, her biri 12,3 inç diyagonal ekrana sahip tam dijital gösterge kümesi ve Kontrol Ekranı’nı kapsıyor. Uzaktan yazılım güncelleme ile tercih edilebilecek olan BMW Intelligent Personal Assistant da aracın dijital bağlantı sistemi olarak yer alacak. Sistem, “Hey BMW” komutu ile etkinleştirildikten sonra, sürücünün aracın işlevlerini kullanmasına yardımcı olacak.

BMW X7’de görev yapan motorlar, 8 ileri otomatik  şanzıman, BMW xDrive ve M Spor diferansiyel ile ürettikleri gücü yere aktaracak. BMW X7 xDrive40i’de 340 bg güç üreten 6 silindirli benzinli bir ünite görev yapacak. Bu motorun 100 km’de ortalama 9.0 litre yakıt tüketeceği iddia ediliyor. BMW X7 xDrive30d’de 265 bg güç üreten 3.0 litre hacimli bir dizel motor görev alıyor. Bu motorun ise 100 km’de 6.5 litre yakıt tüketeceği iddia edildi. Dizel motorların zirvesini ise 400 bg gücündeki X7 M50d oluşturuyor. BMW X7, her iki aksta hava yayları dahil olmak üzere; elektronik olarak kontrol edilen amortisörleri ile gelen adaptif süspansiyon sistemine ve standart olarak sunulan bir dizi şasi teknolojisine sahip. Aracın yüksekliği bir tuşa basarak ihtiyaç halinde 80 milimetreye kadar değiştirilebilecek.

Off-road paketine de sahip olacak otomobil bu pakette; xSand, xGravel, xRocks ve xSnow olmak üzere dört farklı sürüş modlarına sahip olacak. Bu modlar, sürüş yüksekliği, xDrive sistemi, gaz tepkisi, şanzıman hızı ve DSC girdileri için ideal ayarları etkinleştirerek söz konusu yüzey için aracın hazırlanmasını sağlayacak. Güvenlik ekipmanları bakımından da zengin bir listeye sahip olacak BMW X7’de adaptif hız sabitleyici, şerit takip sistemiyle birlikte profesyonel sürüş asistanı yer alacak. Bu pakette yan çarpışma koruması, kaçınma yardımı, trafik geçiş uyarısı, öncelik uyarısı ve yanlış yol uyarısı yer alıyor.

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir