BMW M2 CS 2020 için hazırlanıyor

BMW M Performans Otomobil departmanı, yüksek beğeni toplayan M2’nin hafifletilmiş versiyonunun geliştirilmesini tamamlamak üzere.

Alman şirketinin CS adını 2020’nin başlarında üretime taşıyan bu yeni coupe, 2018 M2 Competition modeline getirilen geliştirmelere dayanıyor. M2 CS’ye getirilen değişiklikler arasında gözden geçirilmiş yan eşikler, daha büyük arka bagaj spoileri ve daha dolgun hatlar içeren arka tampon ve derinleştirilen bir ön tampondan oluşan revize edilmiş bir aerodinamik paket mevcut.

Ancak, daha önemlisi, M2 Competition’ın çelik tavan ünitesinin karbon fiber olanla değiştirilmesi, zaten isteğe bağlı olarak BMW’nin M Performance kataloğunda mevcut. Yeni otomobilin ağırlığını sadece 5 kg azaltan bu tavan değişimi, ancak M2 CS’nin en yüksek noktasında azaltma ile standart kardeşine göre daha bir düşük ağırlık merkezi sağlaması bekleniyor. Yeni çatıyla birlikte, iç kısımda yoğunlaştırılan ve “yalnızca temel gerekliliklere geri döndüğü” olarak nitelendirilen bir dizi ağırlık kazandıran düzenlemeler de olacak. Sonuçta, yeni junior M otomobilin 1540 kg’dan daha ağır olmadığı iddia ediliyor.

Her ne kadar söylentiler M2 CS’nin X3 M ve X4 M tarafından kullanılan BMW M’nin yeni S58 motorunu kullanacağı yönünde olsa da, Autocar İngiltere’nin kaynakları, M2 Competition’daki  eski S55 motor gücünü koruyacaklarını, partikül filtresi ve diğer güncellemelerin de olacağını iddia ediyor.

M2 Competition modelinde S55 birimi, 5250 dev / dak ve 7000 dev / dak arasında 409 HP güç üretebiliyor. M2 CS’nin odak noktası, çevikliği kesin güçten daha fazla ele almaya yönelik olmakla birlikte, en son M otomobilinin gücünü 425 HP’ye çıkarması ve ton başına 264 HP’nin ötesinde bir güç / ağırlık oranı sağlaması bekleniyor. 

M2 CS alıcılarına iki farklı şanzıman seçeneği sunulacak: Standart altı ileri manuel veya isteğe bağlı yedi ileri çift kavrama üniteli otomatik. Nürburgring’de test edilen prototiplerde en yeni nesil Michelin Pilot Sport Cup lastikleri kullanıldığı gözlemlendi. Diğer belirgin değişiklikler arasında M3 ve M4’ten alınan M karbon seramik frenlerin kullanılması yer almakta. Önünde 410 mm çapında altı pistonlu kaliperler varken, arka kısımda ise 396 mm çapında  tek pistonlu kaliperler kullanılacak.

Kaynak: Autocar İngiltere

 

 

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir