Hyundai Motor Company geniş iç mekana sahip, üç sıralı ve tamamen elektrikli SUV modeli olan IONIQ 9’u tanıttı. Dünya lansmanı Amerika, Los Angeles’taki Goldstein House’da gerçekleştirildi.
2030 yılına kadar 23 adet yeni EV modelini tanıtmayı planlayan Hyundai, sırasıyla 2022 ve 2023’te Dünya Yılın Otomobili Ödülleri’nde (WCOTY) üç kez birincilik kazanmıştı. IONIQ 5 ve IONIQ 6’nın ardından şimdi de IONIQ 9 ile bu başarıyı sürdürmek istiyor.
IONIQ 9 üç sıralı bir oturma düzeni ile yedi kişiye kadar oturma alanı sunacak. İç mekan eliptik malzemelerle hazırlanmış ve baş üstündeki panoramik tavanın birleşmesiyle kabine dingin ve doğal bir his sağlamayı hedefliyor.
IONIQ 9’un düz zemini de altı veya yedi kişilik oturma düzenlemelerine olanak tanıyor. Birinci ve ikinci sıradaki koltuklar tam olarak yatırılabiliyor. Araç şarj esnasındayken de dört kişiye kadar dinlenme olanağı sağlıyor. IONIQ 9 ayrıca ikinci ve üçüncü sıralar birleştirildiğinde 1.899 mm baş mesafesi ve 2.050 mm bacak mesafesi sunuyor.
IONIQ 9’un koltukları masaj işlevi de dahil olmak üzere “Dinamik Vücut Bakım Sistemi” içeriyor. Bu sistem özellikle uzun yolculuklarda yorgunluğu azaltarak kan akışını ve dolaşımını uyarmak için basınç ve titreşim kullanıyor.
IONIQ 9’un ikinci sıradaki koltukları araç park halindeyken kendi ekseninde dönerek ikinci ve üçüncü sıradaki yolcularının birbirine bakmasını sağlıyor.
IONIQ 9, Universal Island 2.0 adlı bir konsola sahip. Bu konsolun çift yönlü kol dayanakları da önden ve arkadan açılabiliyor. Universal Island 2.0, 190 mm’ye kadar hareket ettirilebiliyor ve ikinci sıradaki yolcuların kolayca erişebilmesini sağlıyor. Konsol üst bölümde de 5,6 litrelik bir depolama alanı ve alt kayar bölümde de 12,6 litrelik geniş bir alan sunuyor.
Üçüncü sıra koltuklar ise düz olarak katlandığında bagaj tam 1.323 litreye kadar çıkabiliyor. Üç sıra açık pozisyonda olduğundaysa 620 litreye kadar normal bir bagaj alanı sunuyor. Bu hacme ek olarak arkadan itişli seçenekte ön bagaj 88 litre ve dört çekerdeyse 52 litre olarak veriliyor.
IONIQ 9’un bilgi-eğlence sistemi panoramik kavisli ekranın bir parçası olarak 12 inçlik bir ekran ve 12 inçlik entegre bir monitör içeriyor. Araçta 5.1 kanallı surround ses için geliştirilmiş bir multimedya birimi var. Premium BOSE sistemi, stereo 14 hoparlörlü olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca aracın ses sistemini kullanarak bir EV’nin sanal sürüş sesini çıkaran e-Active Sound Design’a (e-ASD) da yer verilmiş.
İç mekanda kullanılan malzemeler arasında Eko-Deri, Geri Dönüştürülmüş PET Kumaş, Yün Kumaş, Bio TPO/PU Deri, Bio PET/Süet Kumaş ve Bio Boya bulunuyor. Araç ayrıca geri dönüştürülmüş lastik atıklarından yapılan boyayı da kullanıyor.
IONIQ 9’un ön tasarımı LED ışık ünitelerine ve alt ön panele entegre edilmiş parametrik pikseller içeriyor. Otomobilin silüeti akıcı bir aerodinamik profil ve dijital yan aynalarla donatıldığında 0,259 Cd’lik bir sürtünme katsayısı yaratıyor. Enerji kullanım verimliliği gövdenin altındaki hava akışının yumuşatılması ve dengelenmesiyle elde ediliyor. Tekerlek ve lastik direncinin azaltılmasıyla da artırılan verimlilik için ilk kez yeni bir çift hareketli aktif hava kapağı (AAF) sistemi uygulanmış. Aero-optimizasyon çözümleri arasında 3D şekilli gövde altı örtüsü, aerodinamik tekerlekler ve gizli antenler yer alıyor.
Hyundai modelleri arasında en uzun dingil mesafesine sahip olan IONIQ 9 3.130 mm’lik bir değere sahip. Dış aydınlatma Hyundai’nin diğer EV modelleriyle benzer bir yapıda. Küçük tip küp projeksiyon farlar ve karşıdan gelen araçları aşırı ışıktan koruyan akıllı ön aydınlatma sistemi (IFS) ile öne çıkan IONIQ 9, diğer kardeşlerinde olduğu gibi parametrik piksel lambaları içeriyor. Arkada ise LED kombinasyonuna yer verilirken gelişmiş görünürlük için dış kapı kolları da aydınlatılmış. Jantlar için 19, 20 ve 21 inç seçenekleri de bulunuyor. 16 farklı renk ile üretilecek olan IONIQ 9’un iç mekanındaysa siyah ve altı adet iki tonlu seçenek yer alıyor.
IONIQ 9’da iyileştirilmiş verimlilik için iki aşamalı bir invertöre yer verilmiş. Hyundai’nin E-GMP mimarisiyle desteklenen bu sistem, motor sesini azaltmaya yardımcı olurken aynı zamanda iyileştirilmiş akustik lamine cama ve A sütunu alanında güçlendirilmiş bir plakaya da yer veriyor. Kabin içindeki yol ve rüzgar gürültüsünü, titreşimi ve sertliği (NVH) ortadan kaldırmaya yardımcı oluyor.
E-GMP platformu genişletilmiş sürüş menzili için yüksek voltajlı pil paketine olanak sağlarken artırılmış kargo alanı için de düz bir zemin imkanı sunuyor. IONIQ 9Hafif bir gövdeye sahip olması için alüminyum çamurluklara ve çeyrek panellere sahip ilk Hyundai modeli konumunda. Yeni çift hareketli aktif hava kapağı (AAF) sistemi ise düz gövde panelleriyle birlikte pil soğutma ve aerodinami için hava akışını iyileştirmeyi amaçlıyor.
PE sisteminin yüksek voltajlı ve zemine monte NCM lityum iyon pili 110,3 kWh sistem enerjisi sunuyor. IONIQ 9’da 620 km’lik (19 inç ile – WLTP) bir menzil elde edilirken ayrıca 194 Wh/km’lik bir enerji tüketimine ulaşması bekleniyor.
350 kW şarj cihazı kullanarak 24 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e kadar şarj olanağı sunarken, platformun araçtan yüke (V2L) kolaylık özelliği ve 400V/800V çoklu şarj kabiliyeti de mevcut.
Long-Range RWD (Uzun Menzil- Arkadan İtiş) modeli 160 kW’lık arka motorla desteklenirken buna ek olarak 70 kW’lık ön motora da sahip. “Performance AWD (Performans – Dört Çeker)” modelleri ise hem önde hem de arkada 160 kW’lık motorlarla donatılmış.
Performans modeli, 0’dan 100 km/s hıza sadece 5,2 saniyede ulaşırken, uzun menzilli AWD varyantı ise 6,7 saniyede ulaşıyor. Uzun Menzilli RWD versiyonu da bu hıza 9,4 saniyede ulaşıyor. Sollama gibi orta menzilli hızlanma esnasında performans modeli 80’den 120 km/s hıza 3,4 saniyede ulaşıyor. Uzun Menzilli AWD varyantı ise bunu 4,8 saniyede gerçekleştirirken, Uzun Menzilli RWD versiyonu da 6,8 saniyede ulaşıyor.
Römork modunda araç römorkun ağırlığını otomatik olarak algılıyor ve öngörülen menzili buna göre ayarlıyor. Bu özellik optimum performans için sabit 50:50 ön-arka motor torku dağıtım oranını koruyor. Avrupa’da satışa sunulacak IONIQ 9 modelleri 2.500 kg’a kadar çekme kapasitesine sahipken, Kuzey Amerika modelleri ise 2.267 kg çekme kapasitesine sahip.
IONIQ 9 2025’in ilk yarısında öncelikle Kore ve Amerika’da satışa sunulacak ve daha sonra Avrupa ve diğer pazarlarda trafiğe çıkacak.
0 comments