2017 Mercedes-AMG E63 resmen duyuruldu

Mercedes-Amg‘nin uzun zamandır üzerinde çalıştığı ve özenle sakladığı modeli E63 resmen duyuruldu. Los Angles Motor Show‘da görücüye çıkması beklenen model 3.nesliyle yolların tozunu almaya geliyor.

Mercedes-Amg’nin iddiasına göre yeni E63, markanın bugüne kadar ürettiği en çabuk hızlanan model olacak. E63 S’in 4Matic dört tekerlekten çekiş sistemini kullanan versiyonu için  açıklanan 3.4 saniyelik 0-100 km/s hızlanma değerine bakılırsa iddialar doğru. Mercedes’in AMG tarafından geliştirilen 4 litrelik çift turbosarjla desteklenen V8 üniteyi kullanacak olan model 570 beygir ve 610 beygir olmak üzere iki farklı güç değeri sunacak. Giriş seviyesinde daha önce olduğu standart E63 bulunacak. 750 Nm metre tork sunacak olan bu model 4Matic ile donatılacak. Modelin en ateşlisi ise dört tekerlekten çekiş sistemine sahip 610 beygirlik E63S 4Matic olacak. Model 850 Nm tork sunacak.

E63S’in toplam ağırlığı 1880 kilogram olacak. Bu rakam ton başına 325 beygir güç anlamına geliyor. Bu büyük güce rağmen iki E63 modelinin de son hızları 250 km/s’de sınırlandırılmış. Fakat Amg Sürücü Paketi’yle bu rakamı 300 km/s’ye çıkarmak mümkün. Modelin ayrıca ‘Drift’ modu olarak tabir edebileceğimiz, gücün arka tekerlere daha fazla yönlendirildiği bir sürüş modu da bulunacak.

Mercedes-AMG E63 ayrıca, standart E Serisi’nden tanıdığımız Air Body Control sistemine sahip olacak. E63’de 360mm, E63S’de ise 390mm olarak belirtilen 6 pistonlu ön ve tek pistonlu arka frenler; opsiyonel olarak sunulan 402 mm’lik karbon seramik frenlerle değiştirilebilecek. Modelin ayrıca AMG Silindir Kontrol sistemine sahip olacağı ve 1000-3500 devir aralığında Comfort modunda sadece 4 silindir ile ilerleyebileceği söyleniyor.

E63’de şanzıman olarak ise 9 ileri otomatik şanzıman kullanılacak. Speedshift MCT olarak isimlendirilen, ıslak çift kavramalı şanzıman direksiyon arkasında yer alan kulakçıklardan idare edilebilecek. Ayrıca E63 4Matic mekanik diferansiyel kilidiyle donatılırken, E63S 4Matic daha hızlı çalışan elektronik diferansiyele sahip olacak.

E63S’in rakipleri; BMW M5 Competition Edition 4.4 litrelik V8 motoruyla 600 beygir güç ve 700 Nm tork, Audi RS6 Plus ise 4 litrelik V8’iyle 605 beygir güç ve 750 Nm tork değerine sahip. Bu rakamlar da göz önüne alınırsa süper salonlar arasında büyük bir savaşın yaklaştığını söyleyebiliriz. E63S’in fazladan beygir ve torku savaşı kazanmasına yetebilecek mi hep beraber göreceğiz.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir