Sürüş İzlenimi: Mercedes B180d

Mercedes-Benz’in kompakt MPV sınıfındaki temsilcisi B Serisi, üçüncü nesliyle birlikte rakiplerine gözdağı veriyor.

Mercedes B serisi üçüncü nesil ile geri döndü. A Serisi ile olan mekanik benzerlikler her zaman olduğu gibi güçlü. Dördüncü nesil A Sınıfı’nın 22 yıllık tarihinde gördüğümüz modeller içinde en iddialı olduğunu söylemek kesinlikle abartı değil. A Sınıfı’nda olduğu gibi B Serisi’nin de kabin kısmında oldukça lüks dokunuşlar g.rüyoruz. Yine sürücü destek sistemleri de premium ağabeyi S Sınıfı’ndan alınarak güçlendirilmiş. Bu arada içinde barındırdığı yeni bir platform ve motor seçenekleriyle kendinden önceki nesillerde olan eksiklikleri giderebildiğini söylemekte fayda var.

Mercedes-Benz tasarım mühendislerinin daha önceki iki nesil B Sınıfı’nın tasarımı konusunda gelen olumsuz eleştirileri dikkate aldığını bu üçüncü nesil modelde fazlasıyla görebiliyoruz. Kendisinden daha alçak ve tabii ki daha şık A Serisi ile estetik ilişkisi kolayca ortaya çıkıyor. B Serisi’nde kullanılan daha geniş ve yine daha yuvarlak farlar bu kompakt MPV’ye yumuşak bir yüz görünümü sağlıyor. Bu arada yine nispeten yumuşak bir arka stop far tasarımının da daha uzun tavan çizgisinin görsel etkisini en aza indirmeye yardımcı olduğunu söyleyebiliriz.

Genel olarak pratik bir araç izlenimi hissettirmek için dış kısma bir takım tavizler verilmişse de, iç mekanda da aynı hissiyat korunmuş diyebiliriz. Ön ve arka koltuklarda yolcular için A Serisi’nden sadece bir inç daha fazla boşluk var ancak o model sıkışık olmaktan uzak ve B Serisi’nin akıllıca indirilmiş kemer çizgisi rakipleri arasında eşsiz kabine gerçekten hoş ve havadar bir ortam veriyor. Ön koltuklardaki kalça noktası çok iyi konumlanmış, A Sınıfı’na göre 90mm daha yüksek. Bu da sürücüye daha fazla MPV hissettiren bir sürüş pozisyonu ve hatchback’ten daha zahmetsizce otomobile giriş ve daha geniş ön ve arka görüş açıları sağlıyor.

Eğer ergonomisi sizi etkiliyorsa B Serisi’nin lüks olarak başarılı olduğunu söyleyelim. Bu son derece mantıklı sınıfın standartlarına göre, kullanılan iç tasarım ve malzeme  kalitesi zengin g.rünüyor. B Serisi MBUX yüksek çözünürlüklü ekranlar, türbin görünümlü ön havalandırma ızgaraları ve ayrıca çok parlak ve yumuşak dokunuşlu plastikler de dahil olmak üzere, bu konuda bir sınıf lideri olan A Serisi’nden çok özellik ödünç almış.

Mercedes-Benz B Serisi, B108d versiyonunuda markanın diğer kompakt modellerinden de tanıdığımız 1.5 litre hacmindeki dizel motoru kullanıyor. 116 bg güç ve 260 Nm tork üreten bu üniteyi oldukça beğendik. Hem şehir içi hem de otoyol kullanımlarda otomobili rahatlıkla ivmelendirebilen 4 silindirli ve turbo şarjlı motor aynı zamanda gerekli tutumluluğu da sağlıyor. Dürüst olmak gerekirse fabrika verilerini tutturmakta zorlanabilirsiniz. Buna rağmen araç az yakmayı başarabiliyor. 7 ileri çift kavramalı şanzımanın birliktelik ettiği aracın motor şanzıman kombinasyonu gayet iyi. Çift kavramalı şanzımanın vites geçişleri ağırkanlı olacak şekilde ayarlanmış. Sport modda bu geçişler bir nebze daha hızlansa da böylesine bir aile otomobilinden çok da fazla bir şey beklemeye gerek yok. Mercedes ailesinde B Serisi hassasiyet, stabilite ve kullanım ihtiyaçları gibi konularda otomobil tutkunlarını ikiye bölebilir. Dinamik potansiyelinin ötesinde bu otomobili keşfetmeye karar veren sahiplerinin otobanda fazla hayal kırıklığına uğramayacaklarını söyleyelim.

YILMAZ MERMER

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir