2018 Aston Martin Vantage resmen duyurldu

Aston Martin’in uzun zamandır merakla beklenen 2. nesil Vantage’si; yeni motoruyla, altyapısıyla ve görünümüyle sonunda ortaya çıktı.

Mercedes- AMG imzalı yeni V8 motoruyla ve yeni platformuyla duyurulan 2018 Aston Martin Vantage, markanın yeni tasarım diliyle üretilen gövdesiyle görücüye çıktı. Önceki modele göre ciddi bir değişim geçiren yeni Vantage, son James Bond filminde kullanılan DB10 ile büyük benzerlikler taşıyor.

İngiliz üreticinin bundan sonraki modelleri hakkında önemli ipuçları taşıyan yeni Aston Martin Vantage, 510 beygirlik V8’iyle 1. neslin performans verilerinden çok daha iyisini sunuyor. Almanların tezgahından çıkan 4 litrelik çift turbo destekli ünite, 685 Nm torkuyla Vantage’yi 0’dan 100 km/s hıza 3.6 saniyede ulaştırıyor. Önceki neslin V12 versiyonundan bile daha çabuk 100 km/s hıza ulaşan yeni Vantage, 313 km/s maksimum sürate çıkabiliyor.

Aston Martin’in “ikinci yüzyıl planı” olarak isimlendirdiği gelecek vizyonuyla üretilen ikinci model olarak ortaya çıkan yeni model, 7 yıl içinde gelecek 7 yeni otomobilden ikincisi. Ürün gamındaki giriş modeli olarak satışa çıkacak yeni Vantage, giderek artan dijitalleşmenin aksine sunduğu analog yaklaşım ile sürücü ve sürüş odaklı, direkt bir otomobil olmaya devam edecek.

Autocar’a konuşan Vantage’nin tasarımcısı Sam Holgate; “Tasarım ekibimiz her otomobilin kendi karekterini tasarıma yansıtmak için çabalıyor. Vantage’nin karakterinde ise avcı olmak var. Bu otomobille Lamborghini Huracan veya Porsche 911 gibi otomobilleri alt etmek isteyeceksiniz.” dedi.

ZF imzalı 8 ileri otomatik şanzımanı kullanan yeni Vantage; dinamik stabilite kontrolü ve dinamik tork yönlendirme sistemiyle birlikte çalışan elektronik sınırlı kaydırmalı diferansiyelle ortaya çıktı. E-Diff aracılığıyla virajlarda daha sıkı olacak Vantage, daha verimli çalışan aktarma sistemiyle gücünün tamamını yola iletmeye çalışacak. Vantage’nin manuel şanzımanı ise önümüzdeki yıl ürün gamına dahil olacak.

İlk kez DB11’de kullanılan alüminyum temelli yeni şaşi teknolojisiyle üretilen Vantage, %70 oranında yeni parçaya sahip. Kuru ağırlığı 1530 kilogram olarak açıklanan model, artan rijidite ile beraber çok daha dinamik olarak tanımlanıyor. Sürüş dinamiklerinde ciddi bir geliştirme operasyonu yapıldığı söylenen yeni Aston Martin Vantage; Sport, Sport Plus ve Track olarak isimlendirilen 3 farklı sürüş moduyla adaptif süspansiyonlarını istenen özelliğe göre ayarlayabilecek.

20inçlik jantları ve Pirelli P Zero lastikleri standart olarak sunacak otomobilde, önde 400mm’lik; arkada ise 360mm’lik fren diskleri görev alıyor. Karbon seramik frenleri de opsiyon listesinde bulunduran Vantage, 50/50’li ağırlık dağılımıyla dikkat çekiyor. Yeni Vantage ayrıca spor otomobillerde görmeye alışık olmadığımız 350 litrelik bir bagaj hacmine sahip.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir