Alfa Romeo Stelvio resmen duyuruldu (Foto Galeri)

Alfa Romeo‘nun merakla beklenen SUV’u Stelvio, standart versiyonuyla tanıtıldı.

İtalyanların uzun süredir üzerinde çalıştığı ve marka tarihininde bir ilk olacak Stelvio, Quadrifoglio versiyonundan önce standart haliyle görücüye çıkarıldı. Avrupa için yapılan lansmanla, Stelvio’nun 3 farklı donanım paketi duyuruldu: Stelvio, Stelvio Super ve Stelvio Tecnica.

Şimdilik sadece 2 güç ünitesiyle tanıtılan Stelvio; Giulia‘dan da tanıdığımız 2 litrelik benzinli turbosarjlı ve 2.2 litrelik turbo dizel ile yola çıkacak. Motorlar sırasıyla 280 bg ve 210 bg üretirken, 2 ünite de 8 ileri otomatik şanzıman ve Q4 dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılacak.

‘Stelvio’ yani en alt donanım paketinde Avrupa için; 17inç jantlar, 8.8inçlik bilgi-eğlence ekranı, D.N.A. sürüş modları, 8 hoparlör, şerit takip sistemi, hız sabitleyici, elektrikli bagaj kapağı, far&yağmur sensörü, çarpışma uyarısı ve acil durum otonom fren yardımcısı gibi donanımlar sunulurken ‘Stelvio Super‘ donanımında; 18inç jantlar ve koltuk-kokpit renk kombinasyonunu istenildiği gibi seçebilme özgürlüğü bulunacak.

Müşterilerine ‘Lüks Paket’ ve ‘Spor Paket’ gibi ekstra donanımlar seçebilme özgürlüğü sunan Alfa Romeo, ürün gamının en tepesinde bulunacak ‘Tecnica’ donanım paketinde; Alfa Connect 3D Navigasyon, AFS destekli Bi-Xenon farlarlar ve elektrikli katlanır aynalar sunacak. Stelvio‘nun opsiyon listesinde ise; 10 hoparlörlü bir ses sistemi ve 14 hoparlörlü Harman Kardon ses sistemi bulunacak.

Dizel üniteyle 0-100 km/s hızlanmasını 6.6 saniyede tamamlayacak olan Stelvio, benzinli ünitede bu mesafeyi 5.7 saniyede tamamlayacak. 50/50 ağırlık oranıyla denge konusunda üzerinde olduka çalışılan Stelvio, ‘çift wishbone’ kullanılan süspansiyonuyla ve yarı elektronik direksiyon sistemiyle,sürücüsüne hızlı ve net tepkiler iletecek.

Alfa Romeo’nun dört tekerlekten çekiş sistemi Q4 ile donatılan Stelvio, normal sürüşlerde gücün tamamını arka aks üzerinden yola aktaracak. İhtiyaç halinde torkun %50’lik kısmını ön akslara yollayabilecek kapasiteye sahip Stelvio, denge ve çekiş konularında ‘fazlasıyla’ iddialı olacak.

Modelin ülkemizde hangi donanımlarla ve fiyatlarla satılacağı konusu bilinmezliğini koruyor.

Ad

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir